Co powinna zawierać dobra broszura reklamowa?


Od lat ulotki są najczęstszą formą reklamy, chociaż część osób uparcie twierdzi, że są nieefektywne. Gdyby tak było, firmy i przedsiębiorstwa wybrałyby inny sposób informowania klientów o swojej ofercie. Ulotki umożliwiają szybkie i łatwe dotarcie do dużej liczby odbiorców. Żeby spełniały swoje zadanie, należy dokładnie określić cel jej przygotowania oraz określić grupę docelową. Ma to bowiem istotny wpływ zarówno na jej zawartość, jak i na wygląd. O czym jeszcze należy pamiętać, tworząc ulotkę idealną?

Jakie elementy zawierać powinna skuteczna ulotka?

Ulotka ma do spełnienia konkretne zadania – musi zdobywać klientów, informować o promocji oraz zaciekawić, żeby nie została wyrzucona od razu po jej otrzymaniu. Ale przede wszystkim ma skłonić do działania. W pierwszej kolejności należy ustalić jej odbiorcę, czyli zadecydować, dla kogo będzie przeznaczona. To pomoże w idealnym dopasowaniu zawartości oraz wyglądu ulotki – inne treści zainteresują seniorów, inne studentów. Ustalenie grupy odbiorczej ułatwia dobór kolorów, czcionek, zdjęć i treści. Treść musi być krótka, ulotki powinno czytać się jednym spojrzeniem i od razu wiedzieć, o co w niech chodzi – im mniej na niej treści, tym lepiej. Ale nawet najlepiej opisana oferta bez dobranych treści graficznych nie spełni swojego zadania. Ważne, by wykorzystywane infografiki, fotografie lub inne obrazy pochodziły z legalnych źródeł. Ponadto ulotka powinna dawać odbiorcom wymierne korzyści – korzyść musi być widoczna od razu. Istotnym elementem ulotki jest krótkie i chwytliwe hasło. Dopiero na końcu trzeba zadbać o to, by w ulotce znalazły się dane kontaktowe, takie jak adres, telefon, adres e-mail, strona internetowa oraz logotyp firmy, wkomponowany graficznie w układ ulotki.

Nieszablonowa forma graficzna

Każda ulotka przekazuje niewerbalny komunikat i buduje w świadomości klientów wizerunek całej firmy. W zależności od zastosowanej gramatury papieru, jego faktury oraz kolorystyki można to być  profesjonalizm, jakość, nowość lub niestety taniość. Dobry projekt graficzny wydrukowany na eleganckim papierze, podnosi wiarygodność i wartość firmy. Z tego powodu warto zrezygnować z wydruku ulotek na najtańszym papierze oraz w standardowym wymiarze i kształcie. Aby się wyróżnić, należy zaprezentować się klientom jak najlepiej i zainwestować w ulotki wydrukowane na dobrej jakości papierze, pokryte wyróżniającą się powierzchnią oraz posiadające nietypowy kształt.

Wróć

Lokalizacja drukarnii

DRUKARNIA TOMCZAK

Ewa Osiewicz

ul. Roweckiego 35

63-100 Śrem

Kontakt telefoniczny

61 28 41 208

506 116 296

506 116 290

biuro@drukarniasrem.pl

Bądź na bieżąco

facebook

www.drukarniasrem.pl